Saturday, December 17, 2011

penat..

penat menjaga hati?
penat membuat segala kerja?
penat menjadi sempurna?
penat memberi tapi tidak menerima?

berhenti lah seketika.
hilangkan bebanan yg ada..
hirup udara segar yg sntiasa ada,
lapangkan hatimu.
ingat,
bukan semua yg kita impikan, akan kita terima..

ingat lg, 
kita tidak boleh jaga hati org selamanya,
kita tidak boleh buat semua kerja seorang,
kita tidak boleh sempurna sepenuhnya,
kita tidak boleh memberi dgn harapan akan menerima semula.

tapi, sdar lah, andai sabar itu ada,
suatu hari, 
Yang Maha Mengasihi akan menunjukkan hasil ketabahan kita.
kita hanya perlu sabar.


aku bukan sempurna, aku tidak dapat menjaga hati semua org, aku tidak buat semua kerja dan aku bukan sentiasa memberi, krn aku sememangnya begini.
maaf andai ad yg terasa dgn aku yg sebegini. 

kerana, 
sekali lagi, 
aku tidak sempurna.

tapi
aku cuba berubah krn aku peduli apa yg terjadi.

No comments:

Post a Comment