Sunday, April 4, 2010

datang dan pergi...

rasa itu,
dtg dan pergi..
tika ia dtg,
sgguh aku lemah utk berdiri,
sgguh lemah utk menapak langkah kecil,
sgguh lemah utk menyata tidak,
sgguh lemah shingga kn rasa itu menghancurkan segalanya..
tika ia pergi, aku terasa begitu bodoh tika menyatakan ya,
trasa kecil ketika mngucapkan kata,
terasa tidak berdaya sedikit secebis cuma..

rasa itu juga manghantui ku,
tika ia ad,
aku buntu,
tika ia pergi,
aku menyesalinya..

bodoh sekali rasa itu,
memperkecilkan diri,
memperbodohkn diri,
membutakn mata,
memekakkn telinga..
tuli, tuli aku,
buta, buta aku...

sehinggakan, satu masa aku menyesal dan ini berpatah arah..
namun, abu sudah beterbangan, mana mungkin dpt ku kutip kembali..
berhati2 kembali,
namun,
tetap kembali menjd seperti dulu,
buta dan tuli...

No comments:

Post a Comment